Esse Non Videri

Esse Non Videri

fredag 13 juni 2014

Sverigestudien 2014 - Vart tog kunden vägen?!?

Sverige sticker ut i Sverigestudien 2014 när det gäller värderingar på arbetsplatsen. Medan ordet kund finns med bland top 10 i liknande studier i andra länder, återfinns ordet först på en 57.e plats i  Sverigestudie 2014. Med tanke på att rekommendationer från de sociala medierna bedöms få en allt större betydelse för våra val av leverantörer/produkter och med tanke på att den främsta anledningen till att vi rekommenderar ett företag är en bra kundupplevelse, så är resultaten av studien anmärkningsvärda.  

En snabb titt genom listan över nu rådande värderingar på arbetsplatsen visar på en oroande introvert syn på företagande.



... och det blir inte mycket bättre när man läser vilka värderingar som är önskade på arbetsplatsen.


Det är dax att svensk näringsliv vaknar och inser att lojala och nöjda kunder, tillsammans med innovation, är de viktigaste nycklarna till företagets överlevnad. Nöjda kunder är till och med en lönsam affär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar